מה לאכול לאורך יום העבודה

מאת: מירי חדד, מנהלת המרכז

האם אתם מגיעים לעבודה מתוקתקים עם קופסאות מסודרות או מחליטים ספונטנית מה ומתי תהיה הארוחה הבאה שלכם?..

למה חשוב לתכנן את יום האכילה שלכם?

כדי לשמור על וויסות תאבון לאורך היום, משמע הימנעות ממצבי רעב ושובע קיצוניים.

כדי למנוע אכילה לא מודעת של נשנושים שיש במשרד ולשמור על תזונה נשלטת.

איך לחלק את היום?

ליום עבודה מהבוקר ועד לשעות הערב המוקדמות אמליץ על מודל של 3 ארוחות עד הגעתכם הביתה.

ארוחת בוקר: מומלץ לאכול עד שעתיים מהקימה. מטרת הארוחה היא לווסת את התיאבון לאורך היום ולהוות חלון הזדמנות לאכילה של נוטריינטים חשובים מהתזונה. מה מומלץ לאכול? שילוב של חלבון ופחמימות כמו כריך, דייסת קווקר וכו׳. שימו לב שקורנפלקס עשוי להכיל הרבה סוכר ושייק טבעי מפירות יתפנה מהר בקיבה ויזרז את תחושת הרעב.. ותחפצו בארוחה נוספת.

ארוחת צהריים: שלא תכביד ותשמור אותנו מרוכזים וערניים להמשך יום העבודה. מה מומלץ לאכול? שילוב של ירקות, קטניות ומנות חלבון מהצומח או מהחי או שילוב של פחמימה וחלבון. בדקו מה נכון לכם מבחינת שובע ונוחות בבטן.

ארוחת ביניים: חשובה והכרחית בתזונה שלנו לאורך היום! דואגת להביא אותנו מאוזנים לארוחת הערב ומהווה חלון לאכילה ולבוסט נוסף של אנרגיה לפני אימון הכושר בערב. מה מומלץ לאכול? פירות, אגוזים ושקדים, יוגורט, פרוסת לחם עם ממרח כלשהו או ארוחה יותר משמעותית כמו כריך לאלו המתכננים לבצע אימון בשעות הערב.

ומה לגבי נשנושים לאורך היום? הקפידו לשתות מים, שתייה חמה, רק שימו לב לכמות הסוכר והממתיקים המלאכותיים – שניהם לא מומלצים

באשר לעוגיות, בייגלה ושאר נשנושים: יש להם מקום בתפריט, במינון ובעיתוי הנכון, אך הם לא מחליפים את ארוחות העוגן שלכם לאורך היום.